We gebruiken cookies om er zeker van te zijn dat je onze website zo goed mogelijk beleeft. Wanneer je op ok klikt ga je hiermee akkoord. Hier kun je meer lezen over ons cookie gebruik. 

La Dorilla RV 709

Ed. critica di Ivano Bettin - Riduzione per canto e pianoforte di A. Frigé

COMPONIST: Antonio Vivaldi
UITGEVERIJ: Ricordi
PRODUCTTYPE: Piano-uittreksel
INSTRUMENT GROEP: Zang
De vocale partituren van Ricordi in deze kritische editie zijn gebaseerd op de volledige partituur kritische edities, die mede zijn uitgegeven door Ricordi en enkele van de belangrijkste stichtingen en academische instellingen zoals University of Chicago Press en Fondazione Cini. Elke kritische
€ 35,50
incl. BTW
Op voorraad
Gewoonlijk binnen 24 uur verzonden
Dit product kan op dit moment niet worden besteld.
Not available in your region.
Specificaties
Ondertitel Ed. critica di Ivano Bettin - Riduzione per canto e pianoforte di A. Frigé
Componist Antonio Vivaldi
Editor Ivano Bettin
Uitgeverij Ricordi
Instrumentatie Vocal and Piano Reduction
Text language Engels;Italiaans
Producttype Piano-uittreksel
Instrument Groep Zang
Style Period Baroque
Jaar van Publicatie 2020
Genre Klassiek
ISBN 9788881920549
ISMN 9790041419565
Style Period Baroque
Series Ricordi Vocal Score Series
Pagina's 252
No. CP 14195600
Release Datum 13-3-2020
Omschrijving
De vocale partituren van Ricordi in deze kritische editie zijn gebaseerd op de volledige partituur kritische edities, die mede zijn uitgegeven door Ricordi en enkele van de belangrijkste stichtingen en academische instellingen zoals University of Chicago Press en Fondazione Cini. Elke kritische editie bevat een historische inleiding, een beschrijving van de bronnen, een kritisch commentaar in zowel de Engelse als de Italiaanse taal en bevat Een gloednieuwe opmaak en de meest nauwkeurige muzikale tekst.
Vivaldi's La Dorilla, een heldhaftige pastorale opera met een libretto van Lucchini, ging in 1726 in het Teatro Sant'Angelo in Venetië in première. Zes jaar later werdhij in Praag in verkorte en gewijzigde vorm nieuw leven ingeblazen. In 1734 keerde de opera terug naar het Venetiaanse toneel, waar hij, ondanks een grondige herziening, opnieuw succes had. De aanpassing voldeed aan de eisen van het publiek, dat de beroemdste stukken wilde horen van componisten die toen in de mode waren.
    Aan het laden
    Aan het laden