Symphony No. 2: States Of Mind, Opus 87
COMPONIST:
Teo Aparicio-Barberán
UITGEVERIJ:
Beriato Music Publishing
PRODUCTTYPE:
Set
INSTRUMENT GROEP:
Harmonieorkest
I- Logos (het woord)II- Pathos (de emotie)III- Ethos (de geloofwaardigheid)De oude Grieken geloofden dat muziek de persoonlijkheid van de mens vormde. In de Egyptische tempels was muziek een essentieel onderdeel van de magische ritesom het verloopvan de Natuur te veranderen of om ziektes te
Specificaties
Componist | Teo Aparicio-Barberán |
Uitgeverij | Beriato Music Publishing |
Instrumentatie | Harmonieorkest |
Producttype | Set |
Instrument Groep | Harmonieorkest |
Jaar van Publicatie | 2007 |
1st Recorded on CD | WSR036 |
Europese partijen inbegrepen | Ja |
Genre | Concert Werk |
ISMN | 9790365213849 |
Pagina's | 10 |
No. | BMP7041374 |
Tiijdsduur | 00:28:38 |
Omschrijving
I- Logos (het woord)II- Pathos (de emotie)III- Ethos (de geloofwaardigheid)De oude Grieken geloofden dat muziek de persoonlijkheid van de mens vormde. In de Egyptische tempels was muziek een essentieel onderdeel van de magische ritesom het verloopvan de Natuur te veranderen of om ziektes te behandelen. En vandaag weten we dat geluid effectief in staat is om materie te veranderen. Het geheim van muziek ligt in de harmonie en de wiskunde, daar zijn vele grotemuzikanten en ingewijden van alletijden zich steeds van bewust geweest. Eén van de belangrijkste kwaliteiten van muziek is dat ze de luisteraar in staat stelt om zijn aandacht naar binnen toe te richten in plaats van naar buiten.Het staat buiten kijf dat muziek gevoelens kanoproepen. Muziek leidt ons door een universum van gevoelens die slechts moeilijk in woorden te vatten zijn. Kortom, muziek raakt uithoeken van onze geest en onze gedachten die hetwoord niet kan bereiken en maakt het mogelijk om de verschillendegeestesgesteldheden (States of mind) nauwkeuriger te beschrijven. De componist van deze symfonie vertrekt tevens vanuit de idee dat elk “muzikaal betoog” zó moetworden opgebouwd dat het de verhoopte reacties teweegbrengt bij de luisteraar. Muziek:meer dan woordenDe laatste jaren werden de meest symfonische orkestwerken gebaseerd op een verhaal, een tekst of iets gelijkaardigs, waardoorhun opbouw moest gestructureerd worden volgens een programma. Het opzet van dit werk van TeoAparicio-Barberán is heel anders. De componist beschrijft de drie elementen van het betoog als enige vormelijke structuur van het werk.Als sommige filosofen in de geschiedenis van het universum in staat waren om het grammaticale betoog op te delen,waarom zou dat dan niet lukken voor het muzikale betoog?Sinds de Oudheid boeit de kracht van het gesproken woord de
Bijlagen
Video
